Jaarverslag 2010 online

Portret Han NotenHan Noten

2010 was voor Start Foundation een jaar met twee gezichten. De economische crisis ijlde na, maar de mix van sociaal én economisch verantwoord ondernemen sloeg ook vorig jaar weer aan. "We werken niet abstract, maar met de poten in de modder."

Een sociaal profiel, gecombineerd met nieuwe zakelijkheid. In die richting borduurde Start Foundation ook vorig jaar verder, zo blijkt uit het Jaaroverzicht 2010, dat u vanaf nu online kunt lezen. "We bieden geld aan tegen zeer concurrerende voorwaarden en leggen daar een missie naast. We hoeven niet per se winst te maken. Dat is een machtig wapen als je het bedrijfsleven wilt vernieuwen. Het is ons in 2010 gelukt om dicht bij onze idealen te blijven én financieel goed te scoren", aldus Jos Verhoeven, directeur van Start Foundation. Op zoek naar de sociale economie, was in 2010 deels het motto. Dit jaar wordt deze speurtocht voortgezet. Verhoeven staat daarbij een sandwichformule voor ogen. "We prikkelen sociaal georiënteerde ondernemers om economischer te denken en proberen werkgevers die primair voor de winst gaan, vertrouwd te maken met het belang van sociaal rendement."
Han Noten, voorzitter van de Raad van Advies, bewaakt de identiteit: "Als je te veel focust op die sociale economie, word je een beleidsmachine, en daar wemelt het in dit land al van. Verbreding van Start Foundation mag niet ten koste gaan van onze identiteit. Onze kracht is dat we met vernieuwende verhalen en projecten uit de dagelijkse praktijk laten zien wat er allemaal mogelijk is. We werken niet abstract, maar met de poten in de modder. Juist met onze goudklompjes, onze flexibiliteit en praktijkgerichte instelling, voegen we een hedendaagse vorm van solidariteit toe aan de weerbarstige praktijk."

Verhoeven en Noten kijken tevreden terug op 2010. Wilt u hier meer van weten en het jaarverslag 2010 online lezen of een exemplaar ontvangen? Ga dan naar www.startfoundation.nl/jaarverslag. En als u een 'bestelling' plaats, dan wordt het jaarverslag binnen twee weken naar u toegezonden.

U leest ook meer over het jaarverslag in onze digitale nieuwsbrief van juni 2011.