2021 Pers & Social

Start Foundation zet veel in op de bestrijding van discriminatie en het creëren van nieuw werk voor hen die nu niet aan de bak komen. Ondanks een tweede coronajaar zorgde Start Foundation daarmee voor aandacht in media. Voor Open Hiring® is veel aandacht geweest in media vanwege de krapte op de arbeidsmarkt en de groei in aantal bedrijven, daarnaast was de eigen publicatie van een rapport over de bijdrage aan de Social Development Goals door Open Hiring samen met kleine acties een aanjager van positieve aandacht. Meer over deze acties is terug te lezen onder Activistisch investeren & Agenderen.

In de media

Zoals gezegd trok met name het programma Open Hiring de aandacht van de media. Enkele opvallende uitingen:

Footprint social media

In het tweede jaar corona heeft Start Foundation gebouwd aan projecten die pas in 2022 publiekelijk zichtbaar werden. De verwachting was dat dit een negatief effect zou hebben op onze aanwezigheid & vooral groei op social media. Met een stabiele stroom van berichten om de aanwezigheid op peil te houden en enkele kleine acties is Start Foundation of een van de programma’s toch 8.992.813 online voorbij gekomen. Een flinke piek ten opzichte van 2020. Deze is deels te verklaren door de aandacht van Nieuwsuur voor Open Hiring in de uitzending op 5 september, met een piek van 1.678.094 impressies. Een tweede piek was in april, met een publicatie in NRC. De overige groei vond plaats vanaf juni t/m eind december: het einde van de lockdowns.