Maakerwerkvan.nu-campagne kon verwachtingen niet waarmaken

Een tv-spot gemaakt door regisseur Mari Sanders (bekend van onder meer de Rolstoel Roadmovie) was in februari 2018 de aftrap van onze landelijke campagne om aandacht te vragen voor de positie van 1,7 miljoen mensen met een arbeidsbeperking. Een groot deel van hen heeft nauwelijks kans op (duurzaam) werk. In onze ‘commersocial’ gingen arbeidsgehandicapten daarom massaal de straat op om hun recht op werk op te eisen. Centraal onderdeel van de campagne was de website Maakerwerkvan.nu , waar mensen met een arbeidsbeperking en werkgevers met elkaar in contact konden komen voor een netwerkgesprek. Mensen met een arbeidsbeperking (‘wensmakers’) presenteerden hun belangrijkste werkwensen, waar werkgevers vervolgens vrijblijvend op konden reageren. De hamvraag is natuurlijk of de campagne leidde tot meer wederzijds begrip, contact en het aangaan van netwerkgesprekken. De evaluatie en uitgebreide cijfers kun je lezen in onderstaand document.

   

Geïnteresseerden in het volledige onderzoek (uitgevoerd door Panteia) kunnen dit kenbaar maken via onderstaand formulier.

  •  *
  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  • 012-3456789
  •  *
  •  
  • Door op verzenden te klikken ga je automatisch akkoord met het privacy statement van Start Foundation.

  

Voor hen die behoefte hebben aan een opbeurende prikkel na het lezen van onze evaluatie: kijk hieronder naar een korte video hoe Bram via de campagne een baan vond.

  

Voor wie hem nog eens wil bekijken: de TV spot van maakerwerkvan.nu