< Terug naar de homepage English

Ambities i-did slow fashion

Bij kledingmerk i-did slow fashion, opgezet door Mireille Geijsen (midden naast een paspop), door de medewerkers (een links en rechts van Mireille) worde kledingstukken met de hand gemaaktMireille Geijsen (midden)i-did slow fashion is een uniek nieuw modelabel in Nederland. De collectie exclusieve mode is ontworpen door jonge modeontwerpers en wordt gemaakt door vrouwen die door hun leeftijd of hun culturele achtergrond aan de zijlijn van de maatschappij staan. De oplage per artikel is laag, dus de kledingstukken zijn uniek.

 

Binnen drie jaar moet i-did als modemerk 'staan' in de markt. 'Volgens experts een extreem korte periode, maar we hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken', aldus oprichtster Mireille Geijsen. 'Om de benodigde productieaantallen te realiseren, willen we uiteindelijk toe naar een pool van 80 naaisters.' Aan ambities ontbreekt het niet. 'Het concept leent zich er bij uitstek voor om in andere steden uit te rollen. Dat zou ook mensen binnen de organisatie de mogelijkheid geven zich verder te ontwikkelen.' Maar vooralsnog richt Mireille Geijsen zich op de uitbouw van i-did in Utrecht. Daarbij is hooguit de factor tijd een bottleneck -  niet verwonderlijk, bij slow fashion. 'Het is een prachtig product en een aansprekend verhaal, maar er is tijd nodig om dit te laten beklijven. Maar hoe meer mensen in aanraking komen met de mode en de filosofie van i-did, hoe sneller het vliegwiel gaat draaien.

 

Klanten bestellen de kleding via www.i-did.nl.

 

Start Foundation investeert € 175.000,-.

Naar overzicht

Reageer op dit artikel

velden met een * zijn verplicht
 

Onze aanpak

Meer kansen en banen, minder drempels voor mensen die kwetsbaar zijn op de arbeidsmarkt.

Bekijk onze aanpak

Wat doen we niet

Activeren en opleiden zonder vooruitzicht op een baan. Het moet werk opleveren of uitzicht daarop.

Bekijk wat we niet doen

Cookie Controlx

Start Foundation gebruikt Google Analytics.

Lees meer