Recordpoging grootste bedrijfsreünie aller tijden

Logo STARTDAG 31-03 2012 #STARTDAG EVENT powered by START FOUDNATION www.startdag2012.nlPersbericht

8 februari 2012

Erfgenaam voormalig Start Uitzendbureau organiseert grootste bedrijfsreünie aller tijden

Eindhoven, 8 februari 2012 - De reünie van oud-medewerkers van voormalig Uitzendbureau Start op zaterdag 31 maart 2012 in Rotterdam wordt mogelijk de grootste bedrijfsreünie aller tijden. De organisatie heeft inmiddels een verzoek ingediend voor een officiële recordpoging.

Op dit moment hebben zich ruim 550 oud-medewerkers ingeschreven voor het evenement, dat plaatsvindt in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam. Het doel is 1.800 aanmeldingen. Een behoorlijke uitdaging, aangezien er geen oude personeelsbestanden beschikbaar zijn. Werving gaat vooral van mond tot mond en via social media. Ook zijn er twaalf rayonhoofden aangewezen die in hun eigen provincie oud-collega’s opsporen en uitnodigen om naar de reünie te komen.

Kruiwagen

Tussen 1977 en 2002 hebben vele duizenden mensen gewerkt bij de sociale uitzendorganisatie, die zich vooral profileerde als ‘de kruiwagen naar betaald werk’. In de hoogtijdagen was de uitzender in praktisch elke Nederlands gemeente vertegenwoordigd. Eind 1996 waren er bijna 400 vestigingen van waaruit de ruim 2.700 vaste medewerkers goed waren voor meer dan 210.000 bemiddelingen op jaarbasis. Het bedrijf werd opgezet en bestuurd door werkgevers, werknemers en de overheid samen.

Maatschappelijke investering

In 2002 werd de uitzendketen verkocht. De opbrengst ging naar Stichting Start Foundation. Dat is een maatschappelijk investeerder die banen creëert, behoudt en toegankelijk maakt voor mensen die niet gemakkelijk aan een baan komen. Jaarlijks investeert ze daartoe ca. € 4 miljoen in ondernemingen en organisaties die die banen mogelijk maken. De stichting kende en kent gerenommeerde bestuurders, zoals Johan Stekelenburg†, Bert de Vries, Wim Kok, Anton Westerlaken, Jetta Klijnsma e.v.a. Om te laten zien wat er met de opbrengst van de verkoop is gebeurd, organiseert Start Foundation deze grootse reünie: de Startdag2012.

Meedoen

Wekelijks komen er nieuwe inschrijvingen bij, en de grootste toestroom wordt verwacht in de laatste weken van maart. Toch hoopt de organisatie dat de oud-Starters niet te lang wachten met inschrijven, want voor zo’n grootscheepse reünie moeten er duizend-en-een dingen geregeld worden. Het event is overigens niet bedoeld voor voormalige uitzendkrachten. Inschrijven kan via www.startdag2012.nl.

/// Einde bericht ///

De recordpoging vindt plaats op zaterdag 31 maart 2012 tussen 14.00 uur en 20.00 uur in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam, Van Nelleweg 1, 3044 BC Rotterdam.

Genodigd zijn oud-medewerkers die in de periode van 1977-2002 werkzaam waren bij Start (Start Holding, Start Uitzendbureau, TopStart, Start Medi Interim, etc.). De reünie is niet bedoeld voor uitzendkrachten, interimmers of leveranciers.

Meer info

Voor meer informatie over Startdag2012 en Start Foundation kunt u contact opnemen met Remko van Riel, telefoonnummer 040 787 80 71/06 34 77 24 67 of per e-mail remko.van.riel[at]startfoundation.nl.

Over Start Foundation

Start Foundation is een maatschappelijk investeerder die streeft naar een arbeidsmarkt waarop voor iedereen plaats is. De organisatie ondersteunt en initieert vernieuwende experimenten en ondernemingen in Nederland die ervoor zorgen dat mensen met minder kansen ook aan het werk komen. Het gaat daarbij om groepen mensen die niet makkelijk een baan vinden, zoals voortijdige schoolverlaters, mensen met een handicap, vluchtelingen, mensen met een strafblad en ex-psychiatrisch patiënten. Jaarlijks investeert Start Foundation ongeveer vier miljoen euro in Nederland. Eerder investeerde zij onder meer in Jamie Oliver’s Restaurant Fifteen in Amsterdam, Solliciteren op de golfbaan en CAP100 van Lucille Werner.

www.startfoundation.nl | Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Delicious

www.startdag2012.nl | Recordpoging grootste bedrijfsreünie aller tijden

www.autismewerktwel.nl | Wij bewijzen dat autisme wel werkt!

www.facebook.com/stoutfonds  | Protest tegen kromme wetgeving