Start Foundation versterkt Raad van Advies

Eindhoven, 8 juni 2012 - Start Foundation heeft twee nieuwe leden aangetrokken voor de Raad van Advies. Het zijn auteur en netwerkondernemer Karen Romme en Toon van Asseldonk, voormalig topman van onder meer  werkgeversorganisatie AWVN. De zevenkoppige raad staat onder leiding van Han Noten, burgemeester van Dalfsen en Eerste Kamerlid voor de PvdA. De raad adviseert het bestuur van Start Foundation over investeringen en beleid.

portret karen romme leunend op een stapel boekenKaren Romme (46) is vooral bekend als oud-columnist van het FD en vanwege haar boeken over ‘Calimeromarketing’, een methode die kleine ondernemers, freelancers en zzp’ers in staat stelt om met betrekkelijk eenvoudige middelen toch een goed resultaat te bereiken. Karen Romme heeft twee bedrijven: Young In Business en Freeman Media BV. Romme zal zich met name inzetten voor het ‘vermarkten’ van de resultaten en bevindingen van de initiatieven van Start Foundation.

portret toon van asseldonkToon van Asseldonk (58) heeft vele jaren doorgebracht in de wereld van de investeringen, innovaties en participaties. Hij was ruim acht jaar bestuursvoorzitter van de Ontwikkelings-maatschappij Oost-Nederland. Zijn laatste baan in loondienst was als algemeen directeur bij werkgeversvereniging AWVN. Begin 2011 zette Van Asseldonk zijn loopbaan voort als zelfstandig ondernemer. Als lid van de Raad van Advies zal hij zich vooral bezighouden met de bedrijfsmatige investeringen van Start Foundation in sociale ondernemingen.

Met de komst van Romme en Van Asseldonk telt de Raad van Advies nu zeven leden. Naast de twee nieuwkomers en voorzitter Noten bestaat de raad verder uit de wetenschapper dr. Els Sol, re-integratiedeskundige Wim Altena, voormalig topman Paul ten Kroode van het innovatienetwerk Syntens en de diversiteitsexpert Mohamed el Achkar.

Meer info en persfoto’s

Remko van Riel, communicatie, 06-34 77 24 67/040-246 18 50

remko.van.riel [apenstaartje] startfoundation.nl

Start Foundation is een maatschappelijk investeerder die investeert in projecten en bedrijven die banen creëren, behouden en toegankelijk maken voor kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt. Het gaat daarbij om groepen mensen die niet makkelijk een baan vinden, zoals voortijdige schoolverlaters, mensen met een handicap, vluchtelingen, mensen met een strafblad en ex-psychiatrisch patiënten. Jaarlijks investeert Start Foundation ongeveer vier miljoen euro in Nederland. Eerder investeerde zij onder meer in de Business Class Club voor ex-gedetineerden, Solliciteren op de golfbaan en de timmerfabriek van doven De Verbinding.